vrijdag 24 april 2015

Achterliggende zaken


Eigenlijk kan en wil ik elke dag wel bloggen, er gebeurt genoeg.
Waarschijnlijk teveel zelfs, want ik gun mij geen tijd om te bloggen en alles voelt dan als oud nieuws.
Toch is het jammer om sommige zaken onopgemerkt voorbij te laten gaan, hierbij dus een kleine inhaalrace!

Onze Pasen verliep rustig, 'k zat nog te vol van mijn tv-paasmoment.
Als variatie op een paasbrood had ik een soort vruchtencake gebakken. Ik had een subliem idee: met een omgekeerde beker probeerde ik van een gewone taartvorm een tulband vorm te maken.
Dom, dom, dom. Toen een pin droog uit de cake kwam, trok ik de beker uit de cake, als een vulkaan stroomde er allemaal lava/rauw cakebeslag in het gat.
Oeps, plannetje mislukt. Omdat dit nooit meer gaar zou worden heb ik met een lepel alles er maar uitgeschept. Kregen we toch nog een gat in het midden!
Uiteindelijk was het ongeveer een 1 persoonscake, mijn family is niet zo vd vruchtjes in cake.


Wel genoten we allemaal van de lamsbout, lekker rosé gebraden (op het bot bijna iets té) met een groene kruidenkorst. Goede combo met raapsteeltjes-stamppot en gestoofde worteltjes. Echt voorjaarseten.

get ready
Hoewel de temperatuur best nog een beetje mag aantrekken hebben we de 1e BBQ van 2015 alweer achter de kiezen! Geen record, vorige jaar waren we 2 weken eerder mèt hogere temperaturen.


Elk jaar kijken we ook uit naar een ander big event: de bloei van onze magnolia.
Altijd kortstondig, maar zó mooi en feestelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten